"היום יש יותר אפליקציות מאי פעם", אומר שי סומך, מנכ"ל Gini-Apps. "המון יזמים וחברות משקיעים ממיטב כספם באפליקציה רק כדי שתהיה קיימת, משקיעים עוד עשרות אלפי דולרים לשיווק ועידוד הורדות… אבל ברוב המקרים המשתמשים מסירים את האפליקציה תוך דקות, והמשקיעים חשים תסכול גדול."
"לרוב המצב הזה קורה כי יוזמי האפליקציה מפתחים אותה בלי אסטרטגיית מובייל, ובלי מודעות לפוטנציאל שלה כנכס שמייצר תועלת ורווחים לארגון."
איך אפשר לפתח אפליקציה שמייצרת תועלת? קראו את דעתו של מנכ"ל החברה שפיתחה את אפליקציות פנגו, Ynet, Sport One, ועוד רבות מהאפליקציות המובילות בישראל.

שוק האפליקציות: התחרות עזה, פוטנציאל הרווח גדול מאי פעם
עם מחזור של למעלה מ- 92 מיליארד דולר ב- 2018, שצפוי לצמוח ל- 189 מיליארד דולר ב- 2020 – שוק האפליקציות הוא מהרווחיים ביותר שקיימים. הפוטנציאל העצום מתבטא בכמות האפליקציות שמתחרות על הגולשים – כ- 2 מיליון למכשירי אייפון, וכמעט 3 מיליון לאנדרואיד. רבות מאלו הן האפליקציות הרשמיות של ארגונים ומותגים ידועים. איך המשתמשים מגיבים לשפע האפשרויות? לפי שי סומך:
"לרוב המשתמשים רק 9 אפליקציות בשימוש יומי קבוע. מה שכן, המשתמשים נאמנים לאפליקציות הקבועות, ומקדישים להן יותר משעתיים בכל יום."
"האפליקציות הכי מצליחות משנות משהו בחייו של המשתמש", קובע שי. "הן הופכות פעולה כלשהי לכל כך נוחה, שהגולש לא מסתכל אחורה. לאפליקציות כאלו יחסית קל לייצר הורדות, ומהן רווחים. המשתמש הופך לשגריר של האפליקציה. הוא יספר עליה לאנשים, שיורידו וישתמשו בה בעצמם."
"כנראה שאני הדוגמה הכי טובה לכך", שי צוחק, "מספר אפליקציות איכותיות מנהלות לי את החיים באופן יומי: יש לי אפליקציה שמראה את גובה הגלים לפני שאני יוצא לגלוש, יש את את האפליקציה שעוזרת לי לנהל משימות, אפליקציה לניווט כמובן…"
"כל האפליקציות האלו מקבלות ממני משהו הרבה יותר משמעותי ממקום על הסמארטפון: נאמנות. אני מקבל מהן דברים אמיתיים, ובתמורה הן מקבלות אותי כמשתמש למשך שנים."
חיבור במקום שימור: סוד ההצלחה של Gini-Apps
הנאמנות עליה מדבר שי היא הבסיס שבזכותו Gini-Apps מצליחים לפתח עבור הלקוחות אפליקציות שזוכות למיליוני הורדות.
"באפליקציות שלנו אנחנו לא מתמקדים בשימור משתמשים (user retention)… אנחנו מתמקדים ביצירת חיבור עם המשתמשים – שזה הרבה מעבר לשימור. חשוב לנו לפתח אפליקציות שיצפו מה המשתמשים יצטרכו ברגעים מסוימים, ויתנו להם מענה נוח."
"לדוגמה, באפליקציית פנגו השקענו חודשים של פיתוח כדי ליצור את הפיצ'ר "זזתי", שמסיים אוטומטית את החניה כאשר האפליקציה מזהה תנועה של הרכב. זה מסוג הפיצ'רים שמשתלב בחיי היום-יום של מיליוני גולשים, הופך את תהליך החניה לחסר מאמץ, ואפילו חוסך כסף. אנחנו משלבים באפליקציות אלמנטים כאלו, ועוד רבים אחרים, שבסופו של דבר יוצרים חיבור אמיתי עם המשתמשים – חיבור שמביא לנאמנות למשך שנים."
ואיך כל אלו הופכים בסופו של דבר לרווחים? "חלק חשוב בתפקיד שלנו זה לעזור ללקוח להגדיר מה המטרה העסקית של האפליקציה: מכירות, מיצוב, יצירת קהילה, איסוף מידע, ועוד. הפוטנציאל עצום."
"אנחנו יוצרים אפליקציות שמובילות את המשתמשים לאן שהעסק צריך אותם."
עם פוטנציאל שרק הולך וגדל, פיתוח אפליקציה יכול להיות מאוד רווחי. ההצלחות של Gini-Apps מוכיחות שעם תכנון עסקי וגישה של יצירת חיבור עם הגולשים, ניתן לבלוט בתחרות ולפתח אפליקציה עם קהל משתמשים נאמן.
שי סומך ו- Gini-Apps מספקים שירותי אפיון, פיתוח ועיצוב אפליקציות באמצעות טכנולוגיות מתקדמות לחברות ויזמים.